Bakan Uraloğlu, Bahçe Nurdağı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı.
Bir dizi açılış ve programa katılmak üzere Gaziantep’e gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı. Bakan Uraloğlu, bu proje ile Adana-Gaziantep arası seyahat süresinin 1 saat 30 dakikaya ineceğini söyledi. Bakan Uraloğlu, Bahçe – Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projesi ile Bahçe – Nurdağı Garlarının ortasının 32,5 kilometreden 17 kilometreye düşeceğini bildirdi. 60 kilometre olan işletme hızının 160 kilometreye çıkacağını vurguladı.
Bakan Uraloğlu, “Maalesef 7,7 ve 7,6 büyüklüğünde iki büyük depremle dünyada benzeri görülmemiş bir felaketle karşı karşıya kaldık. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak mevcut demiryolu sınırlarımızda meydana gelen hasarların giderilmesi için çalışmaları ivedilikle hayata geçirdik. Demiryollarında deprem nedeniyle seyrüsefer hizmetlerinin aksamadan yürütülmesini sağlamak amacıyla ‘Deprem Hasar Giderme’ projemizi 2023 Yatırım Programına dahil ettik. söz konusu.
“Gaziray bugüne kadar toplam 1 milyon 676 bin 532 yolcuya hizmet verdi”
Gaziray ile ilgili açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, “2003 yılından bu yana Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde demiryollarımıza çok büyük yatırımlar yaptık. Vatandaşlarımızı hızlı trenle buluşturduk. 16 istasyonu olan Gaziray. 25.5 kilometre 5 Kasım 2022 tarihinde Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın şerefine Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın tarihinde hizmete açtık.Gaziray halkı Gaziray’ı çok sevdi. Gaziray açıldı, 4 ayı ücretsiz olmak üzere toplam 1 milyon 676 bin 532 yolcuya hizmet verdi.”
“Projemiz Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli olma özelliğini taşıyor”
Bahçe – Nurdağı demiryolu projesiyle ilgili açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, “Şimdi de projemizin önemli bir etabını oluşturan 17 kilometrelik Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projemizin Işık Görme Töreninde sizlerle birlikteyiz. Önemli yatırımlarımdan biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep projemiz.Projemiz Türkiye’de.Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı İstasyonları arası mesafe 32.5 kilometreden 32.5 kilometreye inecek. 17 kilometre 60 kilometre olan işletme hızı 160 kilometreye çıkacak.Yük trenlerinde yolculuk süresi 80 dakikadan 15 dakikaya,Yolcu trenlerinde yolculuk süresi 60 dakikadan 10 dakikaya düşecek.Dublemizin ilkinin açılış sürecini tamamladık. -tüp tünel projemizde 2020 Şubat’ta. 2021 Şubat’ta delme işlemine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığını görüyoruz” dedi.
“Adana-Gaziantep arası 1 saat 30 dakikaya düşecek”
Proje ile Adana-Gaziantep arasının 1 saat 30 dakikaya ineceğini belirten Bakan Uraloğlu, “Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonunu Nurdağı İstasyonuna bağlayacağız. Aynı zamanda Adana-Gaziantep arası yolculuk süresi 1 saat 30 olacak. Güneydoğu’yu Akdeniz’e, Anadolu’yu Ortadoğu’ya bağlayan yolların kavşağında yer alan Gaziantep, üretim, istihdam ve üretimde ülkemizin nadide merkezlerinin tam ortasında yer alıyor. ihracata milyonlarca lira harcadık. İlimiz sınırları içinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağımız var. Nurdağı-Başpınar ortasında 70 km’lik Yüksek Hızlı Tren Hattı imalatı ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor” dedi.
“Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf edeceğiz”
Projelerle yıllık 2 milyar TL tasarruf sağlanacağını belirten Bakan Uraloğlu, “Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edilen elektrik işletmesi sayesinde ‘yeşil enerji koridorunun’ değerli bir parçasını oluşturacağız. •Hatlarımızı elektrikli hale getirerek fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı elektrik ihtiyacını da azaltacağız.Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu ulaşım sağlarken çevreci ve doğa dostu olmayı da önemsiyoruz.Demiryolumuz sayesinde projelerimiz ile yıllık 280 milyon lira enerji tasarrufu, 26 bin ton karbon salınımı azaltımı sağlayacağız. Ankara-Konya YHT hatlarımız ve Mersin Yenice’ye bağlanan Hızlı Tren projelerimizin devamı olan Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla.Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortası 361 kilometre . Mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf edeceğiz” dedi.
“2025’te bu projeyi tamamlamayı hedefliyoruz”
Hızlı tren projelerini 2025 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin il sınırlarından geçtiğinde, Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep illeri ile birlikte 10’dan fazla il ve birçok ilçeye hizmet verecek.2025 yılında bu projeyi tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz. İstanbul’dan tren, Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden Hızlı Tren konforunu sağlayacak firma ile inançlı bir yolculuk yaparak Osmaniye’ye ardından Gaziantep’e ulaşabilecek. bu koridordaki sanayi bölgeleri ile Mersin İskenderun Limanı arasında geçiş sağlanacaktır.Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projemizde emeği geçen Demiryolcu kardeşlerime, yüklenici firma yetkililerine ve çalışanlarına.Geçen herkese teşekkür ederim. dedi. – GAZİANTEP